Posted by  | 10.10.2010  at 3:16 PM  

ujian personaliti - ujian dementia

Apakah dementia?
Definisi dementia adalah kemerosotan progresif pada fungsi kognitif.
de – mengasingkan
mens – minda
Well itu apa yang kamus kata la…..
Macam dalam iklan kat TV3 tu. Bila pakcik tu nak pergi melawat isterinya yang menghidap dementia. Biasanya mereka dengan masalah ini sudah tidak mampu mengingati sesuatu dengan baik…….
Jadi ujian kali ini ingin menguji. Apakah kemahiran berfikir korang tu masih ok or ko ye…..
Selamat mencuba kawan-kawan…

Betapa cekapnya anda!!

Di bawah ada ( 4 ) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera. OK?


Mari cuba, lihat sendiri berapa pantas dan hebatnya diri korang......



sudah sedia mahu mengetahui kehebatan daya fikir korang…? Orait GO!!!!



Soalan Pertama:
Anda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa?





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Jawapan: Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua!

Cuba jangan lihat atas semula untuk soalan seterus. Sekarang jawab soalan kedua, tetapi jangan ambil terlalu banyak masa seperti soalan pertama OK ?




Soalan Kedua:
Jika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat...? (lihat bawah)



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Jawapan: Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, anda salah lagi.. siapakah yang terakhir, bagaimana anda boleh memotong orang yang terakhir?


Adakah anda pantas dan cerdik, tidak begitu rupanya.?






Soalan Ketiga:
Soalan kira-kira bermuslihat! Perhatian: Ini mesti dilakukan tanpa menggunakan fikiran sahaja . Jangan guna kertas dan pensil atau mesen kira-kira. Cuba lah....



Ambil 1000 dan campur 40 . Sekarang campur lagi 1000 . Campur lagi 30 .... Campur lagi 1000 . Campur lagi 20 .... Campur lagi 1000 . Campur lagi 10 ... Berapa kah jumlah semua?


Lihat bawah untuk ...jawapan.. ..









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Adakah jawapan anda 5000 ?

Jawapan sebanar adalah 4100.



Jika anda tak percaya gunakan mesen kira-kira.! Mungkin ini bukan hari anda kan ? Mungkin anda boleh jawab soalan yang akhir ini dengan betul ... Cuba .



Soalan keempat:

Bapa Mary ada seramai lima orang anak gadis: 1. Nana, 2. Nene, 3. Nini, 4. Nono. Apakah nama anak gadisnya yang terakhir?






-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adakah jawapan anda Nunu? Salah! sudah tentu Salah.
Namanya Mary. Baca semula soalan!


Okay, cuba jawab soalan bonus:
S orang bisu pergi ke mini-market untuk membeli sebatang berus gigi. Dengan mengayakan lakunan memberus gigi ia berjaya menerangkan hasratnya kepada pekedai dan ia berjaya membeli berus gigi itu.

Seterusnya, seorang buta pergi ke mini-market, untuk membeli cermin mata hitam, bagaimaa dia menerangkan kepada pekedai itu hasratnya. ...?








-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Dia hanya membuka mulutnya dan menyebut apa yang dihajati

Mudah sahaja.




p:s:
semua orang akan hadapi satu saat dimana pemikiran kita seakan tidak begitu bertindak mengikut keinginan atau keperluan tuan badannya. tapiu kalau keadaannya sudah begitu parah baru kita mahui ambil serius rasanya dah terlambat. itulah tujuan aku selitkan ujian ni.....
kalau agak-agak serius dah tahap kebolehupayaan mida korang mungkin perlu ambil precaution dah tu
apa-apapun selamat mencuba kawan-kawan...

aik tader komen lagi?

Submit Express Inc.Search Engine Optimization
Related Posts with Thumbnails

dimanakah aku?

review http://mrsaqur.blogspot.com on alexa.com