Posted by  | 9.24.2010  at 9:13 AM  

perihal orang kita

salam semua.....
pagi ni online jer FB aku dah terbaca 1 status mencuit hati

Tolong jangan respon status ini.. (kita nengok orang malaysia dgr kata ke tidak.. hehehe)
oleh oh media ....
belum capai 1/2 jam komen da nak cecah 70 + like ++
 
p/s: tumpang letak yer......
 
bukan apa, saja nak berkongsi pendapat ... maklumlah dah suku abad jadi rakyat malaysia ni. kadangkala ada perkara yang selalu aku asyik dok fikir.
apa yang dikatakan JANGAN , itulah yang akan dilakukan oleh manusia ni.....
aku pon kurang faham dengan manusia ni (termasuk aku jugala tu)
 
cth?
 
tengoklah tu.....
lagi dilarang lagi sengaja diletakkan motosikal di situ...
di mana ni? oh rasanya semua rakyat malaysia tahu ini di malaysia kan....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dilarang membuang sampah di sini....?
situasi/suasana ni kita semua sememangnya dah sedia maklum betul tak?
bukan satu dua jer  kita boleh tengok di malaysia ni
baaaaaaaaanyak sesangat. tak terkira
kalau ada je sign boad larangan membuang sampah jer mesti ada sampah kat bawah nya
tak kiralah amaran denda ke, amaran penjara ke....
apa ya maknanya?
rakyat kita ni kurang prihatin? atau ini lambang negara kita tak cukup maju hingga ramai lagi rakyatnya yang buta huruf?
mari kita sama-sama fikirkan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
yang ni memang tahap kritikal. kalau cakap bab rokok memang tak dapat dinafikan buat lah macamana pon perokok-perokok tegar ni memang tak kan dapat dihentikan dari berasap. tak tahulah apa hebatnya merokok. membakar duit yang lebih baik beli makanan untuk anank-anak.
kalau dinaikkan harga kaum  ini lebih rela kurangkan pebelanjaan dapur asal bekalan rokok mereka tidak terjejas....
 
 kasihannya mereka ini
tapi pos kali bukan nak bincang pasal perokok yang tak tau bila nak sedar keberukan merokok tetapi lebih aku nak fokuskan kepada sikap manusia yang sentiasa mencari jalan melanggar etika yang jelas-jelas menegah.....
 
 
 
 
 
 
dilarang menggunakan telefon???
arggggh ada ku kesah... mungkin nilah yang ada dalam kepala mereka ni... susah sangatkah mengikut peraturan tu? ada tempat kan yang bebas gunakan handphone sibuk nak gunakan di tempat yang dilarang
apa lagi kat stesyen minyak...
menyirap kalau tengok.....
tahutak kalian semua yang handphone tu boleh akibatkan kebakaran . dan kebakaran di stesyen minyak? argggh taknak bayangkan....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
banyak lagi sebenarnya jangan/larangan kat tempat kita dan merata tempat di malaysia ni... tetpi sering diabaikan oleh kita2 ni....
p/s: elakkanlah menjadikan diri sendiri kelihatan bodoh di mata orang lain.....

aik tader komen lagi?

Submit Express Inc.Search Engine Optimization
Related Posts with Thumbnails

dimanakah aku?

review http://mrsaqur.blogspot.com on alexa.com