Posted by  | 11.12.2010  at 9:49 AM  

kebaikan minuman jenama coca-cola

Mood sedang berkobar-kobar atas sebab yang munasabah /wahaha
masa jalan-jalan tengok FB member-member (lama jugak tak terjun ke FB sejak berbaik-baik dengan mr.bloggy ni) opsss belum lupakanmu lagi ya cikFB tayang.....
terbaca satu kisah/fakta/nota... (yang seangkatan lah kiranya)
berkenaan KEBAIKAN minuman coke @ coca-cola
siapa diantara korang yang langsung tak pernah jamah air ni?
serius? tak pernah? dok kat mana tu?
huhu takder2 gurau jer...
ini ada ujian yang boleh korang lakukan kat rumah je untuk menguji setiap KEBAIKAN yang sedang aku katakan kat sini...
no worry takkan libatkan letupan atau banjir besar ok.


silalah cuba ujian ini di rumah anda....



Bil.
Ujian yang korang boleh cuba
Apa akan jadi (jangkaan?)
1
Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke
ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2
Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'.
Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3
Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke.

Kesannya karat hilang!
4
Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke

kesan hakisan hilang serta merta.
5
Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke

skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.
6
Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa.

Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke
7
Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.

Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!
8
Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8.

Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!
9
Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan

Menjadi  punca utama kearah penyakit osteoporosis.
10
Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. ..

Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat
11
Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun.

wow
12
Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah

Gula berlebihan boleh menyebabkan…….
Memang tak rasa sangat kan? Cuba buka penutup tin dan biarkan gasnya hilang…. Memang eurggghhhhh

p/s: apa pendapat korang?
tahu tak yang meminum coca-cola juga boleh mempercepatkan menstruation? tu la sebabnya kalau kita minum coca-cola masa tengah ada dengan 'kawan baik' ia cepat habis.
nota kaki: tapi satu je yang aku tak paham, kenapa ya, walaupun kita tahu kesan buruk sesuatu benda/makanan yang betul-betul sah kesahihannya tapi masih juga makan/ ambil?

aik tader komen lagi?

Submit Express Inc.Search Engine Optimization
Related Posts with Thumbnails

dimanakah aku?

review http://mrsaqur.blogspot.com on alexa.com