Showing posts with label aKu dan dUNiaku. Show all posts
Showing posts with label aKu dan dUNiaku. Show all posts
Posted by  | 11.01.2010  at 12:41 PM  

apa cicak ni buat kat sini?

mi cici... cici
teringat la plak kat si kecik tu
pantang nampak cicak. excited la dia. dan sampai sekarang da setahun 7 bulan still dok cici lagi
tapi kali ni bukan kisah anak comelku tu. tapi pasal si cicak yang dok nyebok kat jamban ofis aku nih...
adoiiii aku cukup tak suka la bila this cicak kacau-kacau manja time-time aku nak terkucil nih...


nak jadi cerita kat luar tu hujan tengah lebat ...
so aku pon sangatlah sejuk.
dah la duduk bawah air cond... nak beku dah ni
.............................
tetiba aku rasa nak terbuang air kecil opssss tak sensor kan?
aku pon walk in la ke toilet
tiba-tiba /omg

nyampah gilaaaaaaaaaaaaaaaa
naseb baik ada 2 toilet kalau tak... adoi...
cik cici apa la yang u dok buat tu?

Posted by  | 10.19.2010  at 3:55 PM  

mood puan ros bulan nie

kali nak buat entri untuk ME... because it's Me time now
memang bulan-bulan kebelakangan ini begitu mencabar jiwa ragaku... macam-macam dugaan yang menuntun kekuatan ......
aku rasa memang ada sebab kenapa ALLAH memberi dugaan sebegini. usah tanya kenapa,? atau apa sebabnya. coz aku memang sungguh2 tak tau

mood aku bermula dengan
 apa yang terujanya... biasala awal2 bulan..... seronoklah. kerjapon banyak dah setel ikut jadual .... so memang happy time awal2 nih
oh, pelik sangat rasanya hari ni ... kenapa ya? mesti ada yang tak kena la tu..... oh apa ya? 
oh no! what happen....? all the peminat start calling2.... what to do? what to do?
my hati sudah sikit panas, oh no banyak panas sudah ni.... memang saja jerk cari pasal... tapi masih begitulahhhhhhhh...........
time ni memang sudah takder rasa ikhlas dah... pura-pura saja.
senyum?
percakapan?
kebaikan?
argggghhhh penuh kepura-puraan 



 last but not least...

la ni ... ni la aku rasa.... KEBAS


THE END


Posted by  | 10.18.2010  at 2:24 PM  

last weekend

sedihnya sebab tak dapat balik kampung sambut birthday mak. sebab kekangan tertentu.... /floor
tapi mujurlah kak nah (pengasuh anakku) ajak pergi lumut lepak-lepak...
bawa lincah, azim dan family lincah juga... kiranya 3 family lah
bukan buat apapun just have fun lepak-lepak kat taman di lumut tu...
walaupun tak sehappy kalau dapat balik sekurang-kurangnya tak la terlalu sedey duduk rumah ingat mak....
terubat juga hati dengan keletah si kecik tu hhehe
semua orang di pow nya... selagi ada ABC..
irfan irfan,....... umi cayang irfan banyak2




Posted by  | 10.17.2010  at 4:19 PM  

testing my emoticon on my post entry

selepas begitu lama mencari cara meletakkan emoticon di posting..... (sebenarnya, banyak cara yang aku jumpa. tapi sumer nyer nampak rumit, so aku keep searching.)
akhirnya aku jumpa...
ni yang nak try test betul ke jadik coz caranya begitu mudah tet tet... cheeewah /hmm ....
/nobigdeal.. eh ye ker... big deal sebenarnya pada aku coz aku mencari cara deit mengedit dengan bertemankan kenakalan anakku yang /omg
so jadiker tak ni? /sweat
Posted by  | 10.15.2010  at 4:11 PM  

jiran kawan2

tak tau nak conteng pasal apa hari. tapi yang pastinya mood aku memang tengah serabut sekarang. pasal poket yang tak berapa nak kembang, pasal student-student yang kadang-kadang boleh buat aku sampai rasa nak menangis......
tapi ini bukan cerita yang nak aku share today. sebab i'm really not in mood nak cakap pasal tu....
bila saja bercerita tentang kejiranan. aku rasa sangat bertuah sebab dapat tinggal dalam kawasan kejiranan yang baik... (maybe sebab aku ni pon seorang jiran yang baik haha). masa last week untuk hari raya, siap buat makan-makan lagi kat kawasan belakang blok.semua pengjhuni di 2 barisan tu hadir. kongsi-kongsi duit lagi.... memang best. sayang rasanya kalau kena pindah nanti. dah berada dalam zon selesa kat sini huhu
masa aku sedang menaip ni my 'orang atasan' ada dalam ofis aku... wakaka tak guna nya pekerja kan? masih boleh berblog-blogging time gini haha.
dia ada cerita perihal kejiranannya yang begitu teru katanya lah
ada yang tak suka apabila dia start cabut rumput. sebab nanti mesti akan berlaku pembakaran terbuka. hek elh banyak mana la sangat rumput depan rumah taman tu ha. kangkang kerapun luas lagi lagi lamannya tu. bila this person start jer cabut rumput, ha jirannya pon mulalah datang hinggap and tanya
"hey, u buat apa tu? nanti rumput tu u nak bakar ke?"
so this person pon hangguk jer lakan . nak buat apa lagi
" u tak boleh bakar, nanti habis rumah i berhabuk"
this person timbul sedikit tanda tanya. ooo ada larangan eik. coz setahunya jabatan alam sekitar memang dah tetapkan undang-undang. pembakaran boleh dibuka but not lebih dari jam 6 petang. yang paling sengal ialah jiran tu adalah jiran jauh. bukannya dok sebelah rumah pon.
dan satu ayat this person yang aku suka adalah
"u cannot go to other person and told them what to do, because everybody have their own way to handle their live"
dan ayat lagi best
" kalau kau nampak orang sebelah kau berdiri dengan kepala ke bawah, kau tak boleh kata- hey u standing in a wrong position." aku senyum jer time ni sweet la this person.
this person sambung lagi
" maybe orang itu sedang lakukan yoga"
hahahah aku tak tahan gelak dah... dia ni memang lawak

apapun memang hidup berjiran ni ada macam-macam kerenah. it's not only the way we treat our neighbour, but how we accept them as a part of our daily life.....

p/s: harap-harap akan sentiasa jumpa dengan jiran-jiran yang best. a lot of thankzzz and also muassssssch to jiran tetanggaku di manjung
Posted by  | 10.08.2010  at 2:36 PM  

masalah lagi blog nih

salam pagi Jumaat
warghhhhh... blog aku wat hal lagi lah pulak....
apa sudah jadi ni. tetiba gambar yang aku upload dan santaikan di side bar tu hilang @ tak boleh nak tengok @ senang kata tak nampak dan keluar gambar kosong jer... aku ajer yang nampak gtu ke semua orang yang datang blog aku nampak gitu??????


aku ni pulak spesies yang kalau ada masalah memang tak setellah kerja2 lain tu... hadoila...
apa sudah berlaku nih
banyak betul dugaan kebelakangan ni. mungkin ada hikmah yang sedang dalam rakaman ececeh.... biar apa pun dugaan aku harap sangat-sangat ia mampu aku hadapi.
Posted by  | 10.07.2010  at 10:59 AM  

Dua hari yang mencabar

05/10/2010
Hari ini aku kena ke Perpustakaan Negara. Herm melawat buku-buku yang mungkin merinduiku haha.. tak mungkin. Mencari 300 books for college library… bersama mid, farah dan encik syukri.
Jam 7 pagi aku dah pun terpacak di depan ofis. Ye la I ni kan always in time. Hehehe. Lebih kurang jam 7.30 pagi kami pun mulakan perjalanan… singgah makan roti canai di Gulam Rasul. Cam unik je sebab minum pun dalam gelas besi(eh apa eik org panggil gelas ni hehe). Sedap juga makan kat kedai ni


Kami sampai ke perpustakaan Negara lebih kurang jam 11.30 pagi…..
Bermulalah tugas kami mencari buku yang perlunya sebanyak 300 biji tu… waaaaa memang sesangat lah penat. Sakit tumit aku dan pinggang juga adoiii…. Bukan apa buku nursing atau helth science tak banyak. So memang penat dan lambat la proses pencarian kami. Macam-macam buku aku ambil heheh. Even bukan nursing atau kaitan ngan health science pun aku ambil juga. Nak buat camana kan dah tak ada. Bayang kan dari jam 11.30 kami boleh keluar dari perpustakaan Negara tu jam 3.00 petang…..
Kami tiba semula ke ofis pada jam 7.15 petang…
Wah kebas semua body part aku.

Sampai je kat rumah aku kena bersiap untuk gerak ke Penang plak untuk interview esok. Dan … resume menang tak siap lagi, dokumen tak setel, baju tak masuk beg lagi, waaaahhhh memang penatnya
Keluar rumah jam 9.00 malam. Kena pergi fotostat dokumen plus kena print resume lagi waaa…. Memang jenuh aku . akhirnya bergerak juga ke penang. Alhamdulillah perjalanan kami selamat sampai ke penang pada jam 12.10 pagi…..
06/10/2010
Setibanya di penang kak ma datang ambil. Makan malam merangkap supper di kedai mamak. Memang tak cedap. Tapi perut nyer hal kena makan jugalah…
Kak ma memang baik. Terasa macam terhutang budi yang banyak… terima kasih kak ma dan hubby….
Pukul 3.30 baru lah boleh lelapkan mata.. thanks cayang (hubby and irfan) sebab fahami umi…. Alamak lupa nak mention. My father and mother in law memang datang betul teman aku ke interview. Tu yang lagi buat aku nervous tahap karma. Thanks mak abah… cayang sangat-sangat.
Masa pagi interview baru aku perasan yang resume aku tersalah cetak…. OMG…. Memang gabra sangat aku.
Apa lagi seawal jam 7 pagi dah ke pejabat kak ma untuk print. Dah tu banyak la pulak dugaan nya… computer tak deteck pendrive aku, tukar computer tak leh link plak ke printer adoooohhhh. Nak guna computer lain terlupa password la plak… memang melajukan lagi degup jantung aku. Adrenaline rush sedang melanda.
Akhirnya lepas 1 jam Berjaya juga resume ku dicetak keluar… tik tok.. jam sudah menunjukkan… alamak dah 8.05 pagi….. kami pun apa lagi memang macam lipas kudung. Ayak kak ma memang jalan laju.
Samapi di kompleks kerajaan (KOMTAR) at 8.18pagi…. wahhh jantungku.. aishhh macam boleh dengar dah ni bunyi jantung sendiri. Sampai-sampai aku tengok ramai dah candidate yang tengah tunggu turn. Wah segak-segak semua… takutnya aku. Rupanya candidate yang aku nampak tu bukan untuk jawatan pengajar tapi jawatan-jawatan lain.
Aku candidate ke 3. Rupanya susanan sijil aku tak betul… kena susun balik huhu….
Haaa ni nak kongsi cara susun dokumen for government interview. Because usually semua government interview use the same concept.
Dari muka depan:
Bagi fail:
1. Sijil kelahiran + kad pngenalan asal
2. Sijil SPM
3. Sijil berhenti
4. Degree
5. Transkrip
6. Sijil sokongan (cth: nurse- perakuan lulus peperiksaan LJM )
7. Dokumen JPA/biasiswa (jika berkenaan)
8. Sijil-sijil lain
Bagi salinan:
1. Resume bergambar
2. Sijil kelahiran + kad pngenalan asal
3. Sijil SPM
4. Degree
5. Transkrip
6. Sijil sokongan (cth: nurse- perakuan lulus peperiksaan LJM )
7. Dokumen JPA/biasiswa (jika berkenaan)
Masa menunggu giliran sekali lagi membuatkan aku cuak. Hari tu candidate yang datang semua yang dah kerja as a stuff nure dan melebihi 3 tahun. Sorang tu dah kerja SN 18 tahun dan tangga gaji U42, sorang lagi dah kerja 8 tahun juga sebagai SN government , sorang lagi dah bekerja selama 10 tahun… ayakkkkkk… memang takda can ni (dalam hati aku). Tapi aku fikir, aku just nak cuba nasib. Kalau ada rezeki adalah. Kalau tak nak buat macamana. Dan aku jumpa senior aku la pulak. Heheh itupun dah ada 3 tahun pengalaman kerja di Institud Jantung Negara…. ….
Memang peluang untuk aku dapat memang sangat nipis. Bayangkan calon yang memohon 500++ dipanggil untuk temuduga ialah 200++, yang diperlukan 60++… memang sekadar mencuba nasib……
Aku tak akan lupakan saat ini. Sampai bila-bila pun. Kerana inilah kali pertama suasana temuduga sebenar yang aku rasai…..
Alhamdulillah semuanya telah selesai.. keputusan akan keluar pada 8 November 2010. Rasa macam tak nak tau pun keputusannya.
Kemudian kak ma bawa kami makan dan pegi shopping di Bazar dan kompleks apa eik… lupa nak Tanya nama…. Nntilah aku follow up balik nanti. Rambang mata tengok handbag.. oh mujurla aku tak der duit time nih kalau tak mau pokai lepas balik penang hehe
Dalam jam 12.20petang kami bertolak ke Kuala Perlis hantar mak dan abah ke jeti …. Lebih kurang jam 3.00 petang sampai. Feri jam 4.00 petang so, kami pekena laksa kuala perlis sooooo sedap.. I like sangat-sangat.
Lebih kurang jam3.40 kami gerak balik….. kesian hubby nampak sangat-sangat penat. Mesti sampai rumah tumbang punya. Mujurlah irfan jadi budak baik. Tidur je kerja dia sepanjang perjalanan.
Lebih kurang jam 09.40malam kami sampai ke manjung…
Alhamdulillah, perjalanan kami selamat tanpa halangan. Lega rasanya dapat emnjejak kaki ke rumah… irfan? Herm tak sedar pun. Ambung tidur terus….
Alhamdulillah…. Esok perlu kembali bekerja….

with my mak mertua tersayang

di bazar ria after temuduga
tu yang dukung irfan.. kak ma.. tq sooo much
Posted by  | 9.23.2010  at 3:22 PM  

sesiapa berminat nak tukar link dengan i tak?

salam semua.........................
walaupun baru nak terkedek-kedek bertatih di bidang blogging. tapi rasanya bukan satu kesalahan kalau nak tukar-tukar link dengan kawan-kawan diluar sana kan?
teringin melihat perkembangan dunia dari pandangan maya.
sekalipun apakah tingkah dan ragam manusia tidak dapat diperjelaskan sepnuhnya memalalui mata maya tetapi kita masih boleh memahami apa yang dunia maya sedang mainkan

jadi kepada sesiapa di luar sana atau di dalam rangkaian maya ini yang sudi bertukar link dengan i. silalah tinggalkan url u ols di ruangan comment tu ya.
& paling penting jangan lupa letakkan i punya url dalam blogroll u ols......

my url: http://mrsaqur.blogspot.com/

share is care
loving is amazing....
Posted by  | 9.20.2010  at 12:06 PM  

minda kanak-kanak ku

borinkznye dok opis time2 gini adooohhhh
dalam dok mentelaah some notes tuk disentuh in my class next week akuh teringat plak kat story ujung minggu ni..........
bila balik kampung memg aku suker geledah2 bilik n barang2 lama akuh...
and know wat? aku terjumpa buku rekod lama time aku tadika dulu huhu
tragiknya
memang dari kecik upanya kelakuan aku AMAT BAIK.... (gambor kat atas ni surat berenti time ting.5, xsempat amik gambor kat buku rekod lama.... tengok2 la nanti nak amik gambar yang tu plakzz)
wakaka terasa bangga ngan diri sendiri heheh
walaupon kehadiran ke skolah boleh kata ngok ngek gak hehe... ni time secondary school....

selak punya selak sampai r kat ruangat 'cita-cita bila dewasa'
OM.....
bila aku tengok balik memang la ni aku berada di batas minda kanak-kanakku dulu


pilihan :
1. pensyarah
2. jururawat
3. polis
huhu
see what faith really show us ..?
walaupon ada masanya aku rasakan ini bukanlah bidang yang aku impikan.
kekadang rasa sedikit kesal yang tak tau hujung asal....
tapi dari kecil memang dah ku tanam niat tu. macamana minda separa sedar nih padam semua ingatan zaman kanak-kanak aku tu....
dalam ingatan :
kenapa nak jadi pensyarah? tanya my cikgu
sebab saya suka tengok cikgu ngajar. baik, pandai dan semua orang sayang cikgu.......
tapi saya nak jadi lagi hebat dari cikgu... supaya nanti cikgu akan rasa bangga ada anak murid macam saya....

cikgu ku senyum jer time tuh....

sekarang memang aku da pon menjdi pensyarah... n also RN a nurse suppose to be...
thankz to all my cikgu dari tadika laneh, sekolah kebangsaan laneh, sekolah menengah kebangsaan tun perak, kolej matrikulasi penang n usmkk
semoga semua cikgu-cikguku dirahmati ALLAH, dipermudahkan perjalanan hidup,
saya sayang anda semua
dan tak kan lupa di ingatan .....
Posted by  | 9.15.2010  at 10:35 AM  

raya 2010

raya tahun ni giliran balik ke langkawi.... belah hubby
balik 2 hari b4 raya
tak der la jammed pon... but my little boy memang nakal tak hingat sepanjang perjalanan....
bayangkan dari kuala kangsar tidur 1/2 jam jer. pastu tak tidur samapila naik ferry sampai ke langkawi.....
angin juga la kadang2 heh....
but memng raya tahun ni happening sangat....
-->dapat makan spageti yang my biras masak ... soooo yummie... tq birasku huhu
irfan pon nampak enjoy dengan sepupu2nya . seronok sangat
malam raya wan n papa wira dia bawa kuar unga api ... apa lagi raya sakan dia... 1st time main bunga api sampai tak mau masuk rumah..
tapi tu la, orang kalut main bunga api, irfan nak main pegang api bunga api tuh (risau n geram kat dia time nih)
orang lain sibuk cucuh bunga api guna lilin , irfan pulak pegi padamkan lilin tu... saja kasi hangin sepupu2 dia.... memang kelakar kalu tengok gelagat dia time ni.....
bukan aku saja tak mau bagi irfan main bunga api sebelum ni tapi aku takut kalau jadi hal2 yang tak diingini.... biarlah kes dulu2 tu jadi pengajaran. kini aku perlu lebih beringat. biarla orang nak kata anak aku perak @ jakun sekalipon. aku tak kisah....
tapi irfan tau apa.... nampak ja bunga api dia da macam beluncas da tak mau dipegang adoiii jenuh nak kawal dia...
maksunya plak da terkena cucuh ngan anak menakan , jadi hal (bukan irfanla tapi)
1st raya..............
ramai nya tetamu datang
pagi raya tu penuh ngan bebudak kampung la kot... ramai yang mai nak amik duit raya ja.. hemmm bebudak skarang ni macam2. pastu kawan hubby n dik heren plk take turn....
penuh gak ruang makan. mujur tak campur dalm umah. lega sket.
after tetamu surut sket kami sumer... me, hubby, irfan, kakak2, n n abg ipar also all the anak sedara g beraya plak....
laksa, bihun sup semua sedap jer.... memang kenyang tahap gaban la hari ni heheh... tak makan nasi pon.
cam seronok g beraya ramai2... 1st raya siang tu beraya dekat2 umah jer... irfan ? hermmm ok la pulak dia, tak meragam tapi nakal nya? memang boleh kasi panas... tp takperla bukan selalu boleh beramah mesra dengan keluarga hubby.
belah petang sampai malam pulak akmi beraya ke umah kawan2 hubby n ipar.....
makan laksa lagi ... macam tau2 ja aku lapar laksa.... siap bertambah lagi.. malu? ah kira apa. nak kontrol apanya......
2nd raya
beraya umah tok2wan semua........
tokwan din n tokwan jab, tok wan darus also umah pakngah lah
erm dah kenal sket2 heheh...
irfan still kool n tak banyak hal. main jer keja dia. alhamdulillah balik kali ni memang seronok ....
3raya
tiba masa kena berangkat pulang
shopping coklat di ismail group.... coklat2 yang dipesan oleh my students je sebenarnya.....
and jam 2.15 kami pon bergerak jeti dihantar oleh mertuaku....
oh lupa... kredit to my hubby's fren micheal yang kasi pinjam mitsubishi storm nya sepanjang kami berada di langkawi....... =)
bye langkawi.... next time kami balik lagiiiiiiii
Posted by  | 8.12.2010  at 12:41 PM  

keGILAan baruku



tudung syria style

da lama usha macam best jer tengok org pakai. tapi mula2 aku try eurghhhh look so bad.....
ni pakai selendang lilit
muka jadik real punya bulat and huduh ... tak suka tak suka
actually kalu bab selendang memang da lama aku pakai (even my hubby mula2 tak suka hehe)
tapi bab tudung syria ni memang aku tak pandai..... tapi ada hati nak try
beli tapi just pakai kat umah jer bazir sehhhh
then aku terbuka pict member aku di FB (sori termention lakz cik Pah)
memang cun r cara dia pakai...
inner tak lekat kat dahi n sweet jer tengok
apa lagi berguru lah aku ngan dia....
skang da ada sket rasa confident untuk pakai. n rasa lebih selesa plak
selain dari senang bentuk, takyah susah2 nak iron
farah pon joint mini tutorial ngan cik pah pas aku post 1st komen
la ni tengah tunggu farah lak upload pic pakai tudung tu kat FB hehe
TQ to cik Pah soooo much....
Posted by  | 8.11.2010  at 10:19 AM  

hari pertama di blog ini

wish everything can b just fine with this new blog..... bcoz ni bukan 1st blog aku .

selalu aku fikir nak create satu blog yang can fulfill my interest, but after few days da start fenomena kemalasan. but this time aku nekad untuk teruskan blog ni as hobby baru aku... chaiyok2 to me .....
sekarang aku da mula suka 1 perkara nanti2 bila ada masa lebey aku akan share di blog ni......
harini still di ofis ....
so malas nak gerak g skill field .
terlalu banyak perkara kena settle tapi masa????? memang letih sangat
tapi takper macam yg aku state di FB

"Sebelum DIA memberi kesenangan kepada manusia, DIA berikan dulu kesusahan dan kerumitan. Semakin besar kesusahan itu, semakin besar kesenangan yang bersembunyi di belakangnya. Cuma kita perlu berusaha mencari kesenangan dan sabar menghadapi kesusahan. Jadi kita perlu banyakkan berdoa."


mungkin saat ini aku sedang diuji...
 
insyaallah akan aku kuatkan tekad dan semangat
Submit Express Inc.Search Engine Optimization
Related Posts with Thumbnails

dimanakah aku?

review http://mrsaqur.blogspot.com on alexa.com